Pakohuonepeli Arvidin salainen matka (+svenska)

Verkkosivu (www)

Pohjanmaan lastenkulttuuriverkosto

Arvidin salainen matka, digitaalinen aikamatka pakohuonemuodossa, teemana siirtolaisuus.  Tässä kokonaisuudessa olemme yhdistäneet pakohuoneen tehtäväratkaisun aikamatkamenetelmään emigraation historian kautta. Kaikki tapahtuu korona-ystävällisessä digitaalisessa muodossa.

Pakohuone on suunniteltu sopivaksi yläkoulun 7-9.luokille. Pakohuonepeli toimii tietokoneella ja tabletilla eikä sitä varten tarvitse ladata erillistä ohjelmaa. Peliaika on n.45-60 minuuttia. Pakohuone löytyy täältä https://www.barkescape.com/?lang=fi ja salasana on bark.

Pakohuoneessa siirrymme vuoteen 1903. Pohjanmaan maaseudulla asuu 19-vuotias Arvid, joka miettii josko lähtisi Amerikkaan. Hänellä ei ole työtä ja Venäjän armeijakin kutsuu pian. Samaan aikaan Amerikka houkuttelee uusin mahdollisuuksin. Mutta mitä sitä valitsisi? Tästä asetelmasta peli alkaa.

Onnea matkaan!

 

Arvids hemliga resa, en digital tidsresa i escape roomformat med tema emigration.  I denna helhet har vi sammanfört escape roomets spelformat med  ledtrådar och uppgifter med tidsresemetodiken. Escape roomet kan spelas i årskurs 7-9, med fördel när man behandlar emigration i undervisningen. Spelet kan spelas på dator och surfplatta utan att någon skild programvara behöver laddas ner. Spelet tar ca.45-60 minuter att spela och hittas här: https://www.barkescape.com/Lösenordet är bark.

Året är 1903 och på den österbottniska landsbygden bor den 19-årige Arvid, som funderar på om han ska åka iväg till Amerika eller stanna i Finland. Han saknar jobb och ryska militären kallar. Samtidigt lockar Amerika med nya möjligheter. Så vad väljer han? Det är här spelet börjar.

Lycka till på färden!